Toelichting drukte en toename wachttijd

In de media zijn er veel berichten over de wederom toegenomen drukte in de ziekenhuizen door de toename van corona besmettingen. Ook in de huisartsenpraktijk merken wij deze drukte. Dagelijks is het enorm druk aan de telefoon waarbij onze assistentes hun uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te woord te staan. Maar ook onder ons personeel is er uitval door ziekte waardoor de bezetting soms krapper is dan we zouden willen en u dus kunt merken dat de wachttijd oploopt.

Onze assistentes stellen u meerdere vragen in het kader van triage, om zo goed in te kunnen schatten wanneer u gezien moet worden. Bij spoed dezelfde dag, bij minder urgente zaken op een later moment. Daarnaast wordt u gevraagd naar klachten die bij corona kunnen passen. Indien die klachten er zijn vragen we u om eerst een coronatest te doen via de GGD. Wij merken dat veel patiënten zelftesten doen en dat er ook soms discussie ontstaat als wij adviseren om een test via de GGD te doen. Wij houden ons aan het advies van het RIVM om bij klachten altijd een test via de GGD te doen, omdat een zelftest minder betrouwbaar is. Allereerst is het voor u zelf natuurlijk van belang om te weten of u wel of geen corona heeft maar ook voor ons is het van belang. Wij zien op een dag veel patiënten en willen het risico op verspreiding van corona in onze praktijk zo klein mogelijk maken. Uitval van onze medewerkers leidt tot nog meer druk op de zorg die wij kunnen verlenen.

Naast telefonisch contact kunt u op de volgende manier contact met ons opnemen:

  • Herhaalrecepten kunt u inspreken op de receptenlijn.
  • E-consulten via de beveiligde patiëntomgeving via de website.
  • Digitaal consult via Spreekuur.nl (direct of via link op onze website).
Nieuws | Link van dit artikel